torsdag 24 augusti 2017

Sega muskler


Idag stod det återigen träning på agendan. Eller återigen. Det är bara andra passet sedan omstarten... Hur som helst. Redan i tisdags tog jag beslutet att detta träningspass ska ske inne i Jönköping, direkt efter jobbet. Och planen var att ta mig runt Rocksjön.

Så efter jobbet där jag bl.a. hann med att gå till teatern och sätta upp affischer, gå igenom Visingsö Tornerspel och de s.k. In Blanco-biljetterna som jag skrev ut för försäljning i hamnen och i entrén, hjälpt kunder med biljettbokningsbekymmer, och lite annat smått och gott, så bytte jag om till mina träningskläder.

Jag tog mig bort till Rocksjön och startade tidtagaruret. Skulle jag hinna de ca 3,4 km som jag räknat ut att det skulle vara på passets 35 minuter? Det borde gå i alla fall.

Redan vid uppvärmningspromenaden protesterade lårmusklerna lite. Om jag ska vara helt ärlig, så har de protesterat mest hela dagen. Men, jag hade gett mig den på att klara av dagens upplägg. Och det gjorde jag. Men, sista joggintervallen gick inte fort... När jag hade klarat av mina intervaller och jag var på nedvarvningspromenaden så protesterade varenda muskel och led från höfterna och neråt. Hjärtat och lungorna klagade lite också. Men, samtidigt, känslan att man faktiskt klarat av målet som man satt upp är helt fantastisk. Och jag vet ju att flåset blir bättre, kondisen kommer att byggas upp och jag kommer att orka jogga längre sträckor, med lite högre tempo. Men, ett steg i taget.

Men kom jag runt Rocksjön på mina uppsatta 35 minuter? Ja det gjorde jag. Jag kom till och med lite längre. För er som kan ert Jönköping så kom jag bort till rondellen vid Atteviks och över övergångsstället mot ED...

Men, det bästa är ändå att nu när jag kom hem och kontrollmätte sträckan, då jag gjorde en liten avvikelse mot den planerade rundan pga Insparken/Kick-offen för de nya högskolestudenterna, så blev sträckan 3,8 km minsann!

Rundan blev som följer
Uppvärmning: 10 min promenad
Långa intervaller: 4x3 minuter joggning med 1 minuts aktiv vila mellan joggintervallerna. Jag valde att promenera under vilan.
Nedvarvning: 10 min promenad
Total tid: 35 min
Total sträcka: 3,8 km


På lördag är det dags för nästa pass och då är det "långpass" som gäller. Om jag tar mig ur sängen förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar