torsdag 31 augusti 2017

Man ska inte ropa hej...

Lite lagom trött och varm efter dagens löppass.
Glasögonen immade igen...
I gårdagens blogginlägg så skröt jag om hur bra jag är på att brygga kaffe på jobbet. Bara för detta så misslyckades jag med kaffet idag på morgonen. Men, då jag var först på plats så kunde jag ju åtgärda problemet utan att någon märkte något... Ja, förutom de två som jag var tvungen att berätta det för. Men, dagens lapp på kaffekannan gjorde alla kollegor mycket glada. Idag plitade jag ner en liten hälsning om att en kopp nybryggt kaffe smakar extra gott en sån här gråmulen och regnig morgon!

Idag stod det åter träning på agendan, och jag packade träningsväskan imorse och den fick följa med till jobbet. Det var inte riktigt lika hårda förhandlingar med mig själv idag, som i tisdags, trots det ruggiga vädret. Jag passade faktiskt på att genomföra träningspasset på lunchen. Jag har ju fördelen att jag kan styra min arbetsdag relativt fritt. Jag var på jobbet tidigt imorse och jag gick hem kl. 17.00 så att min lunch idag blev på två timmar gjorde liksom ingenting. Enda kruxet var att jag var helt slut typ hela eftermiddagen efter dagens träningspass. Men, samtidigt, jag är så glad att jag att genomförde passet och jag är så nöjd att jag faktiskt orkade det. Direkt efter att intervallerna var avklarade så gjorde jag en liten segergest. För jag hade håll redan mot slutet av andra löpintervallen och den satt i under de resterande två. Benen kändes stumma, men ändå lite bättre än i tisdags. Nu vet jag att benen kommer kännas stumma ett tag till. Jag har ju liksom inte hittat tillbaka till mitt löpsteg än, och jag är ju faktiskt överviktig. Så klart benen klagar lite. Men, de klagar inte så mycket att jag inte kan genomföra mina pass. Än. ;-)

Passet blev enligt följande
Uppvärmning: 10 min promenad
Långa intervaller: 4 min löpning, 1 min promenad, 4 min löpning, 1 min promenad, 4 min löpning, 1 min promenad, 4 min löpning, 1 min promenad
Nedvarvning: 10 min promenad
Total tid: 40 min
Total sträcka: 4,2 km

4 kommentarer:

  1. Vilken fin arbetskamrat du måtte vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabet: Jag gör så gott jag kan för att bidra med härlig trivsel på jobbet. :-)

      Radera
  2. de klagar inte så mycket att jag inte kan genomföra mina pass. Än. ;-)


    หีฟิต

    SvaraRadera
  3. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera