lördag 7 januari 2017

Lördagsfys


Det tränas till höger och vänster runt omkring mig. Jobbarkompisar kör flera lunchpass i veckan, och vem vet hur mycket de tränar utöver det! ;-) Vi är ett gäng som anmält oss till Jönköpings halvmaraton som går av stapeln i augusti i år, ja en av mina kollegor ska till och med  springa hela maran. Chefen, han ska minsann göra IronMan 70.2 i Jönköping i år! Syrran har också börjat träna igen. Och jag är så stolt över henne. Hon har inte bara börjat träna igen efter en sisådär tre års vila. Nej hon har även vågat sig på att köra ett bodypumppass. Trots att hon varit övertygad om att träningsfascisterna på dessa pass skulle glo på henne, och undra vad 17 hon gör där!

Jag är ju då en av dessa som ska köra (springa) halvmaran, och jag inser att jag måste nog börja träna lite mer för att ha en chans att ta mig runt över huvud taget! Idag blev då ett pass på gymmet på lördagsmorgonen.

Jag började med löpbandet:
5 min promenad, 15 min joggning, 8 min promenad, ca 4 min joggning (minns inte exakt) och så ca 3 min långsam promenad/nedvarvning. Totalt 35 minuter på löpbandet. 3,91 km verkade jag komma också!

Men då jag hade nästan en timme tills bussen gick så var det bara att köra på lite till, så det blev även lite träning av:
magen 3x10 rep (14 kg)
ryggen 3x10 rep (14 kg)
rygg plus biceps(?) 3x10 rep (28 kg)
balansträning på steppbräda 10 rep med varje ben
tåhävningar 10 st
situps 10 st
armhävningar (på knä) 5 st

Totalt blev det 60 min träning plus stretching.

Jag tror dock jag måste börja träna mer fokuserat på halvmaran nu. Men skulle jag komma lite lite i form inför Gran Canaria i mars är det ju en härlig bonus! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar