onsdag 15 mars 2017

Sista träningen!


Sista träningspasset innan den efterlängtade semestern är nu genomförd. Det var ett segt pass. Jag hade sadeln lite lite för lågt, men orkade inte kliva av cykeln och justera när jag kände det. Benen var inte riktigt så pigga som jag hoppades på. Men, tävlingsmänniskan Jenny lyckades pressa fram lite energi och jävlar anamma! Och det var en riktigt härlig genomkörare!

Jag är, som jag skrivit tidigare, så stolt över mig själv. Söndagen den 29 januari, tog jag beslutet att sätta igång med träningen på allvar, annars så skulle halvmaran bli ett oöverstigligt hinder. Målet var minst tre pass i veckan. En vecka senare, måndagen den 6 februari, tog jag beslutet att testa Bodypump igen. Målet var också att köra ett pass i veckan, fram till resan till Gran Canaria, och det skulle innebära 6 Bodypump-pass.

Och jag har kört 6 st Bodypump-pass. Jag kan inte påstå att jag älskar Bodypump, men jag tycker det är ruskigt kul. Nu behöver jag dock inte ha så hårda övertalningar med mig själv att jag ska köra Bodypump. Nej, nu är det en rutin.

Onsdagen den 15 februari satte jag mig på spinningsadeln och körde mitt första Activio 30 på Fitness24/7, och var fast. Och nu har det blivit 5 sådana här pass. Det känns lite tråkigt att det blir ett uppehåll på 2 veckor, men å andra sidan mår kroppen bra att göra lite andra pass emellanåt.

Jag har snittat på 3 pass i veckan, precis som målet var! Nu går jag in i en liten annan fas, tillfälligt. Jag har som mål att köra 2 pass i veckan på Gran Canaria! Det borde inte vara oöverkomligt! Får jag till 1 pass i vecken är jag nöjd med det! Väl tillbaka i Svea Rike, så är det nya mål som ska sättas. Jag vet så mycket att jag måste steppa upp något och nu komma igång med löpningen på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar